גיל ההתבגרות – כיצד לשמור על שיניים בריאות

מהו גיל ההתבגרות?

גיל ההתבגרות הוא התקופה בחיים שבה הגוף והמוח פועלים בקצב גבוה. בתקופה זו, חשוב להקפיד על היגיינת הפה ולשמור על שיניים בריאות.

למה חשוב לשמור על שיניים בריאות בגיל ההתבגרות?

בגיל ההתבגרות, יש חשיבות רבה לשמירה על שיניים בריאות. שימור שיניים בריאות בגיל זה חשוב מאוד מכיוון שכעת השיניים ממשיכות להתפתח והן בסיכון לבעיות שיניים כמו עששת, חניכיים נסוגים ודימוי עצמי שלילי. עם טיפול מונע ושימור של שיניים בריאות, ניתן למנוע בעיות שיניים עתידיות.

טיפים לשמירה על שיניים בריאות בגיל ההתבגרות

בגיל ההתבגרות, חשוב לשמור על ניקיון השיניים ולהפחית את צריכת הסוכר והממתיקים. לצערנו, בגיל זה יש יתרון בניקוי שיניים יסודי עם מברשת שיניים חשמלית. מומלץ לצבוע את השיניים באופן קבוע ולחשוף אותן לפלואוריד.

חיסון לעששת וחורים

חיסון הוא תהליך שבו חומר מגן מורח על השיניים על מנת למנוע החלשות וכיווץ של החניכיים. מזון רע לשיניים כולל ממתיקים סוכריים התורמים לגידול חיידקים ולהתפשטות מחלת החניכיים. רמת ההגנה יכולה להשתנות בין אנשים שונים, ולכן יש יתרונות שונים לחיסון כדי להגן על השיניים.

תזונה נכונה

התזונה הנכונה תורמת לשמירה על שיניים בריאות ולמניעת נזקים. תזונה שלוקחת בחשבון את בריאות הפה והשיניים תכלול צריכה של מזון עתיר סיבים תזונתיים, ירקות, פירות וחלבונים. יש מזונות ומשקאות שמומלץ להימנע מהם או לצרוך אותם במידה מועטה, מכיוון שהם עלולים לגרום נזק לשיניים כמו מזון ממותק ומשקאות קלים.

שמירה על היגיינה אישית

כדי לשמור על היגיינה אישית, חשוב להקפיד על הרגלי היגיינה יומיומיים. כדי לשמור על חיים בריאים ולמנוע בעיות דנטליות, כדאי לבצע את הפעולות הבאות:

  • לצחצח שיניים במשך שתי דקות לפחות בכל פעם שמשתמשים במשחת שיניים, מדי יום.
  • להשתמש במתכלה פה מדי ערב כחלק משגרה יומית
  • לבדוק את השיניים מדי חצי שנה לצורך מניעה של מחלות דנטליות

ביקורים קבועים אצל רופא השיניים

ביקורים קבועים אצל רופא השיניים חשובים לשמירה על שיניים בריאות. מומלץ לבקר לפחות פעמיים בשנה.

שתלים דנטליים
פרטי התקשרות

לקביעת פגישת ייעוץ

עוד בנושא

הלבנת שיניים

חיוך בוהק ולבן הוא סמל לבריאות, חיוניות וביטחון עצמי. רבים שואפים להשיג מראה זה, ופונים למגוון פתרונות, החל ממוצרים ביתיים

קרא עוד »
כתר חרסינה

כתר חרסינה לשיניים חרסינה נשמעת לנו תמיד כמו חומר מיושן שאבד עליו הכלח, ודי בצדק. בובות חרסינה, צלחות חרסינה ועוד

קרא עוד »
!-- BEGIN accessible.org.il -->